Elektryczny skuter z Polski

Elektryczny skuter Vectrix


Firma Vectrix postanowiła uruchomić masową produkcję elektrycznego skutera we Wrocławiu. Prace nad projektem trwają od 10 lat i właśnie wchodzi on w fazę produkcyjną. Pierwsze 50 testowych skuterów już jeździ. We Wrocławiu roczna produkcja ma wynieść 38 tysięcy sztuk rocznie. Szczegóły techniczne samych pojazdów również wyglądają obiecująco…

Fabryka skuterów elektrycznych Vectrix we Wrocławiu

Skuter przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 6 sekund i rozpędza się do około 110km/h. Przy jeździe z prędkością 40km/h na pojedynczym „tankowaniu” można przejechać 110 kilometrów. Jeśli już padnie nam bateria, można ją naładować w zaledwie dwie godziny. Niklowo-wodorkowy akumulator powinien wytrzymać około 1700 cykli ładowania. Oznacza to, że wymiana będzie konieczna dopiero po przejechaniu 170 tysięcy kilometrów! Okazało się, że news ten umknął naszej uwadze, bo już w kwietniu zeszłego roku pojawiły się pierwsze doniesienia na ten temat. Nadrabiamy niniejszym zaległości, a więcej o elektrycznym skuterze Vectrix można przeczytać na stronie fanów skuterów Burgmania.net, w motofaktach.pl, oraz na forum.gazeta.pl. Cała inwestycje trochę się spóźnia, ale hala (na zdjęciu powyżej) już czeka na maszyny taśmy produkcyjnej. Vectrix, za TreeHugger.

Zobacz również:

  • Brak powiązanych tematów

19 thoughts on “Elektryczny skuter z Polski

    Zielone Migdały

    (1 kwietnia 2007 - 22:57)

    […] Niestety nie ma jeszcze materiałów prasowych z tegorocznej wystawy ale jeśli wystawców było równie wielu (i równie znaczących) co w zeszłym roku, na targach musiało być naprawdę ciekawie. Z wielkich świata motoryzacji można wymienić chociażby Toyotę, czy Hondę. Pojawiły się również marki mniej znane a opisywane wcześniej na Zielonych Migdałach – Venturi oraz Vectrix. […]

    Impel HR Service

    (10 kwietnia 2007 - 20:56)

    Impel HR Service Sp.z o.o. poszukuje dla swojego Klienta, międzynarodowej firmy z branży motoryzacyjnej, kandydatów na stanowisko:

    PRACOWNIK PRODUKCJI

    Miejsce pracy: Bielany Wrocławskie

    Charakter pracy:
    Osoba zatrudniona odpowiedzialna będzie za wykonywanie prac montażowych przy produkcji skuterów najnowszej generacji oraz uczestnictwo w realizacji najnowszych technologii.

    Oczekiwania:
    – komunikatywność
    – osoby rzetelne, dokładne,
    – dyspozycyjność (praca w godz 7-15),
    – mile widziane doświadczenie w pracy na produkcji,
    – umiejętność pracy w grupie, łatwość w nawiązywaniu kontaktów.

    Oferujemy:
    – pracę od zaraz,
    – zatrudnienie na umowę o pracę,
    – atrakcyjne wynagrodzenie,
    – dobra lokalizacja zakładu pracy i dogodny dojazd.

    ZAINTERESOWANE OSOBY MOGĄ PRZESYŁAĆ SWOJE APLIKACJE DROGĄ E-MAILOWĄ: k.brzezinka@impel.pl – z dopiskiem „Praca Bielany”, bądź składać osobiście:

    IMPEL HR SERVICE Sp. z o.o.
    Ul. Ruska 5 (II p.)
    50-079 Wrocław
    tel. 071/78 46 345, 510 011 978
    http://www.impel.pl/praca

    ZieloneMigdały

    (10 kwietnia 2007 - 22:52)

    No proszę…
    Wygląda na to, że już niedługo doczekamy się Vectrix’a :)

    Vectrix coraz bliżej?

    (18 kwietnia 2007 - 23:27)

    […] Pisaliśmy wcześniej o Elektrycznym skuterze z Polski i stąd wzmianka o ogłoszeniu na początku. Otóż pod wspomnianym postem pojawiła się ostatnio … oferta pracy. Niektóre dane podawane wcześniej nie są już aktualne. Ale nadal można o Vetrixie powiedzieć, że jest konstrukcją ciekawą i nowoczesną. Duży zasięg (który zapewne jeszcze wzrośnie po przejściu na baterie Litowo-Jonowe), odzyskiwanie energii przy hamowaniu, wsteczny bieg (!) i krótki czas ładowania to tylko niektóre z zalet. Vectrixem podobno bardzo dobrze się jeździ. Niski punkt ciężkości ułatwia manewrowanie a hamulce Brembo skutecznie zatrzymują pojazd. […]

    Czesław

    (5 sierpnia 2008 - 15:07)

    Czy jest w sprzedaży Maxi skuter Vectrix, ile kosztuje.

    Z wyrazami szacunku

    Włodzimierz

    (17 sierpnia 2008 - 21:21)

    Oto idea, która godna jest epoki schyłku pojazdów hałaśliwych, smrodzących i nabijających kieszeń producentom paliw płynnych. Chiny właśnie przesiadają sie z rowerów na skutery elektryczne. Życzę z całego serca naszemu producentowi Vectrixa aby stał sie liderem skuterów elektrycznych na w świecie zachodnim, po Chinach właśnie. Chciałbym być jego pierwszym użytkownikiem.

    MWCOM

    (10 października 2008 - 10:18)

    Dla tych, których nie stać na Vectrixa, zachęcamy do mniejszych i nie tak zaawansowanych technologicznie skuterów elektrycznych. Więcej informacji na naszej stronie http://www.skuter-elektryczny.com.pl

    vectrix

    (6 czerwca 2009 - 12:22)

    Czy ten skuter jest naprawdę elektryczny czy może spalinowy. Bo na samej górze strony pod zdjęciem hali jest napisane „tankowaniu”?

    ZieloneMigdały

    (8 czerwca 2009 - 21:16)

    vectrix – skuter jest w 100% elektryczny, dlatego o „tankowaniu” napisaliśmy w cudzysłowie. Chodzi oczywiście o ładnowanie akumulatorów :)

    edi

    (2 października 2009 - 12:19)

    Apropo pojazdów ze strony …skuter-elektryczny to jest niewypał. Za 4 tyś mamy silnik 800W (zabawka dla przedszkolaka), akumulatory na 250 cykli ładow. i zasięg? niewiadomo jaki? po pół roku może się okazać że przejedziemy 3 km i „koniec paliwa”. Z Vectrixem będzie to samo – zawodna zabawka. Dopóki nie będzie zdecydowanego postępu w technologii akumulatorów to te wynalazki będą tylko zabawkami.

    rarek

    (2 października 2009 - 21:17)

    edi – masz duze luki w napedach elektrycznych 800W elektrycznego to co najmniej 2400w spalinowego i 250 cykli to dla lichych olowianych, ktorych wlsciwie sie nie stosuje do pojazdow elektrycznych, czas sie doszkolic

    sebziel

    (9 października 2009 - 20:05)

    Cos gdzie czytalem, ze produkcja vectrixa kuleje… Prawdopodobnie z braku nabywcow. Czytalem opinie jakiegos portugalczyka ktory byl zachwycony swoim vectrixem i chwalil go glownie za elastycznosc i jakosc jazdy (wczesniej mial duzego burgmana). Na allegro mozna czasem kupic ten skuter za mniejsze ale i tak duuze pieniadze.
    BTW czy ktos wie gdzie kupic akumulatory Li-ion 36V 14 -16 Ah?

    mwcom

    (4 marca 2010 - 11:38)

    edi-zasięg jest zależny od obciążenia, warunków atmosferycznych i stylu jazdy. Doświadczalnie przy moich 90kg przejechałem 55km w chłodny dzień (wiekszość przez tereny wiejskie i przejazd przez dwa średnie miasta). Oczywiście możemy wstawić większy/mocniejszy silnik, ale spadnie nam zasięg. Najsłabszym elementem tych „zabawek” są na razie akumulatory i jeśli w tej dziedzinie ograniczenia będą nas trzymać przy ziemi, to musimy wybierać: mała moc i większy zasięg lub duża moc i kilka minut szaleństwa przed domem. Bez wsparcia konsumentów żadna technologia nie jest w stanie sie sama rozwinąć.

    krugu

    (25 kwietnia 2010 - 12:46)

    czekam na taki skuter, do pracy mam 15 km w jedną, więc w zupełności wystarczy na moje potrzeby!!! już odkładam kase na Vectrixa !!! teraz tankuje gaz, ale i tak ponad 20zł samo paliwo+cała raszta= kupa siana

    Jotgie

    (27 maja 2010 - 17:22)

    Chyba ten projekt upadł? Bo nigdzie nie widziałem tego skutera.

    Kamil Lucinski

    (30 maja 2010 - 10:24)

    Czy nie wiecie gdzie mozna zakupic egzemplarz testowy ?

    miko

    (14 czerwca 2011 - 07:11)

    niestety, firma Vectrix nie istnieje, teraz produkuje skutery holenderska firma Govecs, mozna je zobaczyc przy Wodzisławskiej 10A we Wrocławiu ( ksieze male)

    iniekcja budowlana

    (12 stycznia 2014 - 07:06)

    Wyborna strona. Pozdrowionka :)

    vectrix

    (25 sierpnia 2015 - 03:13)

    oddział firmy vectric z Bielan Wr. w 2013roku podobno na łopatki rozłożył kontrakt z japończykami na dostawę super akumulatorów które nie wytrzymały nawet magazynowania, skutery były naprawdę zaawansowaną technologią z niezniszczalnymi silnikami amerykańskiej produkcji, w większych modelach była też opcja doładowywania baterii w trakcie jazdy , tego chyba jeszcze nikt nie stosuje choć to takie proste. Szkoda że firma upadła zanim tak naprawdę rozwinęła skrzydła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *